شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۱۰:۳۶

بررسی چالش‌های تجاری‌سازی در جشنواره صنایع دریایی

باشگاه خبری فراساحل: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویکرد چهارمین جشنواره صنایع دریایی را تجاری‌سازی ذکر کرد و گفت: بر این اساس با حضور متخصصان اقدام به برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه‌های تجاری‌سازی و کارآفرینی در این حوزه می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، محمدسعید سیف  با اشاره به مزیت‌های ویژه دریا و نقش آن در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها، افزود: بهره‌برداری بهینه از مزیت‌ها و ظرفیت‌های دریا یکی از ملزومات امروز کشور برای رسیدن به اهداف تعیین‌ شده در این حوزه است که برای تحقق این اهداف نیاز به ایجاد شرایط مناسب برای کارآفرینی و کسب و کارهای نو در حوزه‌های دریایی است. وی ادامه داد: در این راستا تلاش شد در قالب چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، همه نیازها و چالش‌های کشور در حوزه دریا مورد بررسی قرار گیرد. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر نهادها در برگزاری این جشنواره ملی، خاطر نشان کرد: برای ایجاد هم‌افزایی و همکاری، بر اساس مأموریت‌ها، رسالت‌ها، اهداف و توانایی هر بخش این جشنواره با همکاری نهادها، سازمان‌ها و انجمن‌های مرتبط با حوزه دریا برگزار می‌شود.

سیف با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه صنایع دانش بنیان دریایی، خاطر نشان کرد: یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره برگزاری پنل‌های تخصصی است که در آن موضوعات مهم در حوزه صنایع دریایی توسط فعالان و متخصصان صنعت دریا، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت تا از این طریق علاوه بر بررسی چالش‌ها و مشکلات موجود در این صنعت، شرایط رشد و توسعه صنایع و فناوری‌های نو دریایی فراهم شود. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌ رویکرد این جشنواره را تجاری‌سازی دانست و یادآور شد: در دوره‌های پیشین، جشنواره بیشتر بر آموزش تأکید داشت، اما در جشنواره امسال سعی شده است کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی با رویکرد تولید انبوه، تجاری‌سازی و کارآفرینی برگزار شود تا علاوه بر آموزش، جشنواره در حوزه‌های تجاری‌سازی و صنعتی نیز کارکرد داشته باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در بخش‌های "جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی"، "مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV)"، "مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی (RSV)"، "مسابقه ملی ایده‌پردازی دریایی"، "طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "جشنواره دانش‌آموزی دریا"، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی" و "رویداد کارآفرینی هوشمندسازی بنادر" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از اول تا 3 آبان‌ماه در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.



  کد خبر : 6033
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :